15 Aralık 2008 Pazartesi

american gangster

based on a true story yani gerçek olaylardan uyarlanan filmlere daha toleranslı yaklaşıyorum. çünkü senaryoyu istediği yöne çekme şansı yok. şu olay şöyle olsaydı sonu böyle olsaydı gibi eleştiriler yapılmasını anlamıyorum böyle filmlerde. bu film için konuşmadım genel olarak diyorum.
bu filme gelcek olursak söylicek ilk şey denzel washington un süper oyunculuğu. oscar a aday olmalıydı kesinlikle. gerçi daniel day lewis there will be blood ile garanti alcaktı ve aldı ama yine de en azından aday olmalıydı. bi de atmosfer inanılmazdı zaten art direction dalında aday olmuş. eski zamanlarda geçen filmler o havayı verebilirlerse tadından yenmiyo. eski amerikan arabaları dolu her taraf.
sonracığıma süre mevzusu var, ben unrated edition ını izledim 176 dakika :) birazcık uzun. gereksiz sahneler de var ama film içene aldığı için pek önemli değil. müzikler çok iyi. kurgusu biraz bölük bölüktü ama gerçek olayları anlattığından çok da eleştirilcek bi nokta değil. yaşanmış olduğunu bilmesem böyle senaryo mu olur çok gerçeküstü derdim. çok pis özeleştiri yapmışlar polis ordu demeden, cesur bi film yani.
spoilerlı devam etcem yine. sonunda russel crowe yani polis richie nin frank lucas ın avukatı olması çok ilginç. normal bi filmde bile olsa hadi ordan diyeceğim bi olay. ama olmuş. hatta en sonda kanka bile oluyolar :) sonlara doğru uçak arama sahnelerinde baya heyecan yaratmışlar. kısacası kaliteli film. ma man.
8/10

Hiç yorum yok: