27 Aralık 2008 Cumartesi

das leben der anderen

aka the lives of others berlin duvarı'nın yıkılmasından 4 sene önce doğu almanya'da geçiyor. konu baskıcı, yasakçı bir rejimin olduğu yıllarda görevine çok bağlı, sert yüzbaşı wiesler'in yazar georg dreyman'ın batıya olan merakı yüzünden evini dinlemeyle görevlendirilmesi. şimdi bu film sansür, fikir özgürlüğü, özel hayatın gizliliği, sosyalizm, vatan sevgisi konularını işliyo ama asıl noktası insan. bu cümlede hafif spoiler var. işkence dersi verirken "bu insanlık dışı" diyen öğrencinin adına çarpı koyacak kadar sert olan bir adamın başkalarının yaşamlarını izleyerek, kendi yaşamında olmayan aşkla, sanatla karşılaşınca değişimini anlatıyo.
filmin senaryosunun yanında kurgusu da harika. durgun olmasına rağmen seyirciyi boğmuyo. müzikler çok iyi kullanılmış. ulrich mühe mükemmel bi oyunculuk sergilemiş. renkler çok güzel, soluk renklerle atmosfer yakalanmış. kısacası mutlaka izlenmesi gereken bir film. holivud tarzı olmayan sonunu da çok beğendim.
-hayır, bu benim için.

9/10

3 yorum:

Julide dedi ki...

inanilmaz guzel bir filmdir.

soyleyisi de guzel;

DAS LEBEN DER ANDEREN.

almanca, seni seviyoruz.

çubuk makarna dedi ki...

hakkaten okunuşu güzel :)

Julide dedi ki...

ya bana senin cevap olarak yaptigin yorumlar gelmiyor. ben de unutuyorum hep bir kere daha girmeyi.

allegro'yu izlemelisin, izlemediysen.