12 Aralık 2008 Cuma

wall-e

işte ya sinemayı seviyorum dedirten film. animasyon filmlere çocuk filmi gözüyle bakılan bi ülkede yaşıyoruz ama bu filmi izleyince sanırım bu düşünce yıkılır. bu filmi beğenmeyen hiç kimse yoktur heralde. tek cümle de özetliyeyim. sevimli, çevreci distopik çok feci sistem eleştirisi yapan bi film.
ilk bölümü wall-e nin dünyasını tanıyoruz. tek arkadaşının bir hamamböceği olması güzel düşünce, malum en dayanıklı yaratık onlar. :) biriktirdiği eşyalar da çok güzel, 80lerden kalma şeyler genelde rubik küpü bile bulmuş. eva geldiktan sonra daha bi aşk hikayesi tadında. eva da süper tasarlanmış apple ürünü gibi. ben bile aşık oldum.
çok eğlenceli sahneler var. wall-e nin pırlanta yüzüğü atıp kutusunu aldığı ve alışveriş sepetlerinin üstüne düştüğü sahneler gibi... öte yandan ciddi sahneler de vardı. tüketim toplumu olmanın sonucu olarak oluşan çöpten gökdelenler, bütün günleri oturup yemek içmekle geçen tekdüze insanlar baya etkileyiciydi. temizlikçi robot mo ya da değinmeden olmaz. her eve lazım :)
sinema tarihinin en şirin karakteri heralde bu wall-e. ivaaaaaaaa. he bi de unutmadan credits kısmı da ayrı bi güzeldi. sonuna kadar izledim. mısırlıların duvar resimleri gibi yeni düzen kurulmasını anlatan animasyon ve karakterlerin ateri oyunu gibi kovalaşması vardı. orada da ciddi emek var.
10/10

Hiç yorum yok: