22 Ocak 2009 Perşembe

oscar adayları

akademi sürpriz yapmadı. çoğunlukla beklenen adaylar...
the curious case of benjamin button 13 adaylıkla tüm zamanların en çok aday olan filmlerinden biri oldu. tüm teknik dallarda aday olur demiştim. :) bu arada en çok aday olan filmler 14er adaylıkla titanic (1997) ve all about eve (1950)
slumdog millionaire 10 dalda the dark knight ve milk 8'er dalda aday olurken wall-e de 6 dalda aday gösterilerek en çok dalda aday olan animasyon oldu.

altta adayları yazdım. yorum da yaptım ama kim kazanır tahminine girmektan kaçındım. tahminleri 22 şubat'a yakın sağlıklı bi şekilde yaparım.

best motion picture of the year
the curious case of benjamin button
frost/nixon
milk
the reader
slumdog millionaire

the reader hariç diğer dördü kesindi. 5. sırada bi wall-e olsaydı ne de güzel olurdu.


performance by an actor in a leading role
richard jenkins in the visitor
frank langella in frost/nixon
sean penn in milk
brad pitt in the curious case of benjamin button
mickey rourke in the wrestler

burda da richard jenkins hariç hepsi kesindi. belki leonardo dicaprio olabilirdi.


performance by an actress in a leading role
anne hathaway in rachel getting married
angelina jolie in changeling
melissa leo in frozen river
meryl streep in doubt
kate winslet in the reader

burda hepsi beklenenler. benim görüşüm happy-go-lucky den sally hawkings'e yazık oldu.
kate winslet'in de revolutionary road'daki harika oyunculuğu atlanmış. sadece the reader ile aday.

performance by an actor in a supporting role
josh brolin in milk
robert downey jr. in tropic thunder
philip seymour hoffman in doubt
heath ledger in the dark knight
michael shannon in revolutionary road

micheal shannon'u çok beğenmiştim ama aday gösterileceğini düşünmüyorumdum. çok sevindim. ama kazanan belli zaten burda...


performance by an actress in a supporting role
amy adams in doubt
penélope cruz in vicky cristina barcelona
viola davis in doubt
taraji p. henson in the curious case of benjamin button
marisa tomei in the wrestler

burda da aynı şekilde taraji p. henson'u çok beğenmiştim ama aday olcağını sanmıyordum. yine çok sevindim. kate winslet'in altın kürenin tersine bu dalda olmaması penélope cruz'un şansını arttırdı.


achievement in directing
the curious case of benjamin button, david fincher
frost/nixon, ron howard
milk, gus van sant
the reader, stephen daldry
slumdog millionaire, danny boyle

en iyi filme aday olanların hepsi burda. yine beklenenler.


original screenplay
frozen river
happy-go-lucky
ın bruges
milk
wall-e

wall-e'yi görünce adeta havalara uçtum. aynı şekilde in bruges'e de çok sevindim.


adapted screenplay
the curious case of benjamin button
doubt
frost/nixon
the reader
slumdog millionaire

achievement in cinematography
changeling
the curious case of benjamin button
the dark knight
the reader
slumdog millionaire

achievement in film editing
the curious case of benjamin button
the dark knight
frost/nixon
milk
slumdog millionaire

en iyi film ödülünü alıp da en iyi kurgu ödülüne aday olmayan film nerdeyse hiç olmadığı için burdan the reader'ın en iyi film ödülünü alamiyacağı sonucuna varabiliriz. zaten en iyi kurguyu da en iyi filmi de çok büyük ihtimal slumdog millionaire alacağı için bunlar biraz formalite :)


achievement in art direction
changeling
the curious case of benjamin button
the dark knight
the duchess
revolutionary road

achievement in costume design
australia
the curious case of benjamin button
the duchess
milk
revolutionary road

achievement in makeup
the curious case of benjamin button
the dark knight
hellboy ıı: the golden army

achievement in music written for motion pictures (original score)
the curious case of benjamin button
defiance
milk
slumdog millionaire
wall-e

achievement in music written for motion pictures (original song)
down to earth from wall-e
jai ho from slumdog millionaire
o saya from slumdog millionaire

altın küreyi kucaklayan the wrestler yok burda. slumdog millionare şarkılarına (bu 2 şarkıya ek olarak paper planes de harika) bayılsam da oskar tarzı olmadığını düşündüğüm için adaylık alacağını sanmıyordum. halt etmişim. bu dalda 3 şarkı da süper. böyle küçük bi dal bence en çekişmeli dal.


achievement in sound mixing
the curious case of benjamin button
the dark knight
slumdog millionaire
wall-e
wanted

achievement in sound editing
the dark knight
ıron man
slumdog millionaire
wall-e
wanted

achievement in visual effects
the curious case of benjamin button
the dark knight
ıron man

best animated feature film of the year
bolt
kung fu panda
wall-e

kazananın en belli olduğu dal.


best foreign language film of the year
the baader meinhof complex
the class
departures
revanche
waltz with bashir

maalesef 3 maymun aday olamadı


best documentary feature
the betrayal
encounters at the end of the world
the garden
man on wire
trouble the water

best documentary short subject
the conscience of nhem en
the final ınch
smile pinki
the witness - from the balcony of room 306

best live action short film
auf der strecke
manon on the asphalt
new boy
the pig
spielzeugland

best animated short film
la maison en petits cubes
lavatory
oktapodi
presto
this way up

burda kendime bi oha diyorum. iki post altta videosunu yolladığım 3 filmin 3ü de aday oldu. çok sevindim. demek ki bişey öneriyosam iyiymiş :)

2 yorum:

Üfürükten Prenses dedi ki...

"üç maymun" için heyecanlanmıştım ama :(

Trivium dedi ki...

yine hüsran :(