8 Mart 2010 Pazartesi

oscar'da beklenmeyen ödüller ve törenden notlar

büyük 8 ödülün hepsi beklediğim gibi dağıtılıyordu ki gecenin tek sürprizini uyarlama senaryo dalında ödülü alan precious yaptı. up in the air'in kazanması bekleniyordu.

beni üzen dal sinematografi oldu. tahminim the hurt locker'dı ama %45 ihtimal vermiştim çok güvenmiyordum. bu kadar bilgisayar katkılı bir filmin sinemayı sanat yapan bu dalda ödül almaması gerekirdi.

yanıldığım bir diğer dal ses kurgusu oldu. ses ödülerinin biri avatar biri the hurt locker diye düşünmüştüm. ikisi de the hurt locker oldu. daha önce yazdığım gibi avatar'da ses sadece efektlerden ibaretken; the hurt locker'da filmin başrol oyuncularından biri. tahminlerimden birinde beni yanıltsa da güzel oldu.

bu seneye kadar kısa film ve belgelleri izleyemediğim için yorum yapamıyordum. bu sene bulabildiğim hepsini izledim tahmin yapayım diye. yapmasam daha iyiydi. kısalarda tahmin yapmasam 21 dalın sadece üstte yazdığım 3 dalında yanılmış olacaktım :D ama kısalardan 3'de 0 çektim. film ve belgesel ödülünü izleyemediğim adaylar aldı. yorum yapamam ama kısa animasyon dalında en beğendim film logorama ödül aldı. oskar almak için çok aykırı geldi bana. keşke onu yazsaydım tahminime :(

en sevindiğim dal ise tahmini en zor dal olan yabancı film ödülü oldu. arjantin'den el secreto del ojos. ufak çaplı sürpriz oldu bu da. das weisse band ve un prophete favori ikilisi arasından sıyrılarak zafere ulaştı arjantin filmi. zaten bu dal hep sürprizli olur.


   törenden notlar

- tören beklediğimden vasat geçti. son iki yılda ellen degeneres ve hugh jackman sayesinde çok güzel törenler izlemiştik. ama bu sene vasattı.

- animasyon filmleri filmden karakterin sunması acaip güzeldi. en sonda up bir kez daha güldürdü.

- tina fey ve robert downey jr arasındaki senarist vs oyuncu atışması çok keyifliydi.

- na'vi kılığında sahneye çıkan ben stiller gecenin şovuna imza attı.

- en güzel konuşmalardan biri the young victoria'nin kostümcüsü sandy powell'dan geldi. cool tavırlarıyla üçüncü oskar ödülünü müzikal veya dönem filmlerinde çalışmayan kostüm tasarımcılarına adadı.

- seslerin filmlerdeki yerini morgan freeman'dan dinledik. güzel anlatılmıştı.

- film müzikleriyle ilgili bir dans grubu çıktı. törenin en güzel kısımlarından biriydi.
 
- sandra bullock'u kim sevmez :) rezzie ödülü ile oskar ödülünü aynı sene kazanan ilk oyuncu oldu bravo. ben sevindim kazanmasına. basit bir rolündan altından başarılya kalkmıştı. oynadığı kadının karekterini çok iyi yansıtmıştı. oskar konuşması da çok güzeldi. diğer adaylara değinmesi, meryl streep'e sataşması...

- gecenin olayı kathryn bigelow. sevinci gözlerinden okunuyordu. tarih yazdı.

    Hiç yorum yok: