23 Şubat 2009 Pazartesi

2009 oscar kazananlar

öncelikle tören çok güzeldi. sunucu olarak hugh jackman açıklandığında pek bi umudum yoktu açıkcası. ama heralde en güzel açılışlardan birini yaptı. müzikal gibi gösterilerle ne kadar yetenekli olduğunu da ortaya koydu.

ödüllere gelirsek;
aynen beklediğim gibiydi. favorilerin kazandığı bir yıl oldu. çünkü favoriler açık ara iyiydi. slumdog millionaire geceye damga vursun istiyordum. bekledimğimden fazla vurdu. gecenin yıldızı yılın en iyi filmi (wall-e'yi saymazsak tabi) slumdog millionaire oldu.
oyuncu ödüllerinde ise herkesin beklediği gibi kate winslet sonunda oscara kavuştu. salonda ıslık çaldırdı bi de. çok heycanlandı. güzel görüntülerdi. ve işte bir çok kişinin yanıldığı yer: en iyi aktör ödülü. sean penn gerçekten inanılmaz bi oyunculukla hakederek kazandı bu ödülü. herkes mickey rourke alır diyordu ama akademi beni yanıltmadı. hakadene verdi ödülü. sean penn'in ödülü aldıktan sonra mickey rourke'a selam çakması da gecenin güzelliğiydi.

yardımcı erkek ve yardımcı kadın dallarında sürpriz yok. rahmetli heath ledger zaten kazanmıştı bile. penélope cruz'un kazanmasına da çok sevindim. kendisini çok severim :)

tahminlerim de çok büyük ölçüde tutmuş. büyük 8 ödülün hepsini bilerek 8'de 8 yapmışım. süper.
bilemediklerim: şu ses oscarları (sound mixing ve sound editing) tahmin etmesi en zor dallar zaten. orda 2 yanılgıya düştük. en iyi şarkı kategorisi en çekişmeli daldı 3ü de alabilirdi. kim alsa sevinceğim bi daldı. öylesine yazdım o tahmini tutmadı. ama olsun güzel şarkıydı hepsi. en iyi yabancı film oscarı da aslında sürprizlere açık bi daldı ama israil yine de alır diyordum; ödül japonya'ya giderek gecenin sürprizini gerçekleştirdi. en iyi kısa animasyonsa en sevdiğim dallardan biri. 5 filmden 4 filmi izledim. izleyemediğim film kazandı. yorum yapamicam.

Hiç yorum yok: