22 Şubat 2009 Pazar

2009 oscar tahminleri

eveeeeet. büyük gün geldi çattı :)
malum 81. oscar ödül töreni bu gece...

bu sene çok çekişmeli geçmeyecek gibi. favoriler çok favori :) çekişme olan dallarsa sadece 2 aday arasında genelde. genel beklentim slumdog millionaire'in ödülleri silip süpüreceği. benjamin button'un 13 dalda 3'ten fazla kazanamayarak hüsran yaşayacağını düşünüyorum.

gelelim tahminlerime:

best picture:
malum 2 film var burda. slumdog millionaire ve benjamin button... slumdog alsın istiyorum.
tahminim: slumdog millionaire %95

best director:
yine 2 aday. david fincher'ı çok sevsem de danny boyle alsın istiyorum. o çocukları öyle oynatmak oscar aldırır.
tahminim: danny boyle, slumdog millionaire %95

best actor:
ya mickey rourke ya sean penn. ben sean penn alsın istiyorum. tahminim de genel kanının aksine sean penn olcak.
tahminim: sean penn %50

best actress:
burası hafif çekişmeli. bu yıl kate'in yılı diyenler var. ben diyorum ki keşke revolutionary road ile aday gösterilseydi. orda daha iyiydi. öbür tarafta en güçlü rakibi akademinin en sevdiği isim var, meryl streep. sürpriz yapabilecek bi aday da melissa leo. ben kate alsın istiyorum.
tahminim: kate winslet %70

best supporting actor:
heath ledger

best supporting actress:
çekişmeli bi dal daha. penélope cruz alsın istiyorum. en büyük rakibi viola davis. teraji p. henson alırsa üzülmem. çok basit bi rolü çok çok iyi oynamıştı.
tahminim: penélope cruz %51

best adapted screenplay:
benjamin button bu dalda rakip olamaz bence slumdog'a
tahminim: simon beaufoy, slumdog millionaire %95

best original screenplay:
işte en çekişmeli dal. adaylar arasındaki en iyi film wall-e. milk favori. in bruges en orjinal senaryo. happy-go-lucky bu dalda akademinin ödül vermeyi en çok sevdiği türden feel good movie. bi tek frozen river kaldı. onun şansı düşük bence. almasını istediğim film wall-e sevgimden dolayı tabii ki wall-e. alırsa üzülmeyeceğim film in bruges bunlara rağmen;
tahminim: milk %50

büyük 8 ödül bitti. gelelim diğer dallara:

best animation:
wall-e yani. tüm oscar tarihinin en garanti ödülü galiba
tahminim: wall-e %100

best film editing:
kurgu dalı en iyi filmin habercisidir. en iyi filmi alıp kurgu dalında aday olmayan film tarihte 6 kere olmuş sanıyorum. burda slumdog'u zorlayacak film milk. dark knight alırsa hafif sürpriz olur bana.
tahminim: slumdog millionaire %95

best cinematography:
burda da slumdog millionaire benjamin button çekişmesi. dark knight'a da gidebilir
tahminim: slumdog millionaire %95

best art direction:
işte benjamin button'un bana göre makyajla birlikte favori olduğu iki daldan biri. burda da dark knight zorlayabilir.
tahminim: benjamin button %95

best make-up:
tahminim: benjamin button %100

best original score:
slumdog açık ara favori. wall-e zorlar belki
tahminim: slumdog millionaire %95

best song:
3 şarkı da inanılmaz güzel. gerçekten kararsızım. ama wall-e dicem sebepsiz.
tahminim: down to earth %50

best costume design:
burda favori tabii ki the duchess. sevmiyorum böyle sırf kostüm için çekilen bi filmin gelip almasını. benjamin button alsın. revolutionary road alsın. ama maalesef
tahminim: the duchess %80

sound editing:
burda wall-e dark knight çekişmesi olabilir. wall-e alsın.
tahminim: wall-e %50

sound mixing:
bura da yukarıyla aynı. onu wall-e alırsa bunu dark knight alır. ya da tam tersi.
tahminim: dark knight %50

best visual effects:
benjamin button veya iron man alır gibi. dark knight zor.
tahminim: benjamin button %70

best foreign language film:
waltz with bashir vs the class
tahminim: waltz with bashir %90

best documentary:
en belli dallardan biri
tahminim: man on wire %100

best animated short:
bu dal da çok çekişmeli. dört filmi izledim. pixar bu dalda 5 yıldır alamıyormuş. presto da hem teknik hem senaryo açısından çok iyi ve favori. this way up en büyük rakibi. oktapodi bi öğrenci filmi basit ve çok eğlenceli alsa üzülmem. lovestory de fena değil.
tahminim: presto %60

live action short ve documantary short adayları hakkında bi bilgim yok dolayısıyla tahmin de yok. 22 tahmin yaptık bakalım kaçı tutar.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

genel olarak tahminlerinizin çoğu (bence 15 tanesi) tutacak gibi ama burada en önemli nokta akademinin ödül verirken sadece sinemasal unsurları düşünmemesi. çoğu zaman dış faktörlerin bu sinemasal unsurları gölgede bıraktıklarını biliyoruz.( george clooney'nin en iyi yönetmen ödülü alamayıp en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülü alması gibi)

bence bu sene etkili olacak dış faktörler şunlar:

1-the dark knight: "çizgi roman uyarlaması olum bu" diyerek, hakettiği adaylıklardan bazılarını vermediler.(en iyi yönetmen hakkıydı bence) sinematografi gibi ödüller dağılırken benjamin ve slumdog arasındaki denge durumuna bağlı olarak ödüller dağılır. ikisi eşit sayıdaysa kendilerini afeettirmek için ödülü verirler, biri diğerini sürklase ettiyse ödül diğer favorinin olur

2-clint eastwood: akademinin kendisine ne kadar değer verdiği malum. changeling de angelina jolie başarıyla oynamış ve bu filmi boş göndermek istemezler. sanat yönetimi ya da en iyi kadın oyuncu alabilir.

3-brangelina: hollywood'un hatta dünyanın en popüler çifti. yaptıkları yardımlar, hayır çalışmaları hollywood'un temiz ön bahçesi gibi. brad pitt'in erkek oyuncu alamayacağı kesin olduğu için angelina jolie'nin şansı biraz daha artıyor demektir.

çubuk makarna dedi ki...

@adsız
bu yıl kate'in yılı diyorlar ama :) bi de kate olmasa bile angelinadan güçlü adaylar var.

ayrıca brad pitt daha daha zor. erkek oyuncu kategorisindeki adaylar çok güçlü.

dengelemek için haketmeyene ödül verme gibi bir şey olacağını sanmıyorum. inşallah olmaz da. iyi olan kazansın. (klişenin dibine vurduk) :D

Sera dedi ki...

Bu senenin ilginçliklerinden biri, Fincher'ın çoğu sinemaseverin favori yönetmenlerinden biri olmasına rağmen Danny Boyle'un kazanmasını isteyenlerin daha çok olması yine aynı kişiler tarafından.
Angelina kazanırsa çok kızarım ayrıca.

çubuk makarna dedi ki...

fincher'ı sevmek başka, bu senenin en iyi yönetmenliği başka :) keşke fincher daha süper bi film yapsaydı da alsaydı. hoş ne filmlerle alamamış adam :)

danny boyle hakediyo diyo o alsın istiyoruz

alengir dedi ki...

"Brangelina" eve boş dönmez en azından Brad Pitt alır heykeli gibi...

Jülide Eda Sezer dedi ki...

nasildi ama slumdog hohohohho.