27 Şubat 2011 Pazar

83. oscar ödül töreni 2011 tahminleri

büyük gün geldi. tahmin zamanı. uzun yıllar sonra ilk defa çekişmeli bir tablo var karşımızda. son 4-5 yıldır bir kaç dal hariç kazanacaklar aşağı yukarı belliydi. ben de tahminlerimde rahatlıkla 21de 17-18 rakamlarına ulaşmıştım. bu sene zor gözüküyor. takip edenler bilir en iyi film ödülünü alan film genelde hatta çok büyük bir yüzdeyle en iyi yönetmen ve kurgu ödüllerini de alır. bu sene çok çekişme olduğundan bu da mümkün gözükmüyor. bir filmin tek başına 7-8 ödül kazanması da çok çok zor. tahminlere geçelim.


imdb sırasına göre tahminlerimin özeti: (altta açıklamalı olarak var)

film: the king's speech
erkek oyuncu: colin firth
kadın oyuncu: natalie portman
yardımcı erkek: christian bale
yardımcı kadın:  hailee steinfeld (sürpriz bekliyorum)
yönetmen: david fincher
orijinal senaryo: the king's speech
uyarlama senaryo: the social network
animasyon: toy story 3
yabancı film: in a better world
sinematografi: true grit
kurgu: the social network
sanat yönetimi: the king's speech
kostüm: alice in wonderland
makyaj: the wolfman
müzik: the social network
şarkı: toy story 3
ses miksajı: inception
ses kurgusu: inception
görsel efekt: inception
belgesel: exit through the gift shop
kısa belgesel: poster girl
kısa animasyon: day & night
kısa film: na wewe




aşağıda tüm dallardan ödül alma ihtimali olan bütün adaylarla ilgili yorumlar, sürpriz beklentileri, çekişmeli dallar, kesin tahminler var



8 büyük ödül

en iyi film
%55 king's speech
%45 the social network
%5 black swan

bu sene en beğendiğim film black swan. ama bir gerçek var ki king's speech baştan aşağı çok kaliteli bir film. bence bu yılın en iyi filmi. zaten ödülün favorisi konumunda. onu zorlayacak film olarak eleştirmen ödüllerini silip süpüren the social network var. inception'ın şansı olduğunu düşünmüyorum. black swan kazanırsa çok sevirim ama bence hakeden the king's speech
kim alır the king's speech

en iyi yönetmen
%50 david fincher
%45 tom hooper
%5 darren aronofsky

en iyi film gibi burada da the king's speech ve the social network çekişmesi var. ama en iyi filmden farklı olarak fincher ve hooper'ın şansları eşit gibi. eğer oylar bölünürse düşük bir ihtimal olsa da büyük bir sürprizle black swan'ın yönetmeni aronofsky ödülü kapabilir. bence hakeden de o ama alabileceğini sanmıyorum.
kim alır: david fincher (the social network)

en iyi erkek oyuncu
%100 colin firth
en ufak bir sürpriz ihtimali bile yok
kim alır: colin firth

en iyi kadın oyuncu
%100 natalie portman
kesinlikle natalie portman almalı
kim alır: natalie portman



en iyi yardımcı erkek oyuncu
%90 christian bale
%10 geoffrey rush

christian bale vs geoffrey rush. ikisi de süper oynamış ama bale resmen rolü yaşamış. üç adım önde
kim alır: christian bale

en iyi yardımcı kadın oyuncu
%45 melissa leo
%30 hailee steinfeld
%20 helena bonhem carter
%5 amy adams

benim en anlamadığım dal burası. melissa leo ödülü kesin alacak gözüyle bakılıyor. bahis oranları bile 1.20 falan. ama aynı filmden aday olan amy adams bile daha iyi oynamış bence. jacki weaver benzer bir anne rolüyle aday aynı oranda güzel buldum ben oyunculuğu. diğer taraftan helena bonhem carter var bu daldaki en sevilen isim ve yılın en iyi filminden aday. ve asıl en iyi performans 14 yaşındaki hailee steinfeld'a ait. zaten başrol olmasına rağmen bu dalda aday yapılması saçmalık. bi de bunun üzerine ödülü melissa leo'ya verirlerse yazık olcak. büyük ihtimal leo'ya vercekler ama adam akıllı değerlendirip hailee steinfeld'e oscar vererek sürpriz yapacağını düşünüyorum.
kim alır: hailee steinfeld

en iyi uyarlama senaryo
%100 the social network
çok fazla uzun ama akıcı dialog barındıran bir film olan the social network alır. toy story 3 de çok iyiydi
kim alır: the social network

en iyi orijinal senaryo
%70 the king's speech
%25 inception
%5 the kids are allright

sürpriz ihtimali olan bir dal da burası. the king's speech en iyi film olarak bu ödülü de alacaktır ama inception da burda önemli bir aday. diğer taraftan the kids are allright gibi sıcak filmler hep bu dalda sürpriz yapıyor.
kim alır: the king's speech




görsel dallar

en iyi kurgu
%85 the social network
%15 the king's speech

kazanın büyük ihtimal en iyi filmi aldığı dal burası. bu sene bu ezber bozulabilir. the king's speech bu dalda favori olmamasına rağmen kazanırsa en iyi filmi de alacak demektir. gelelim favoriye the social network mükemmel kurgusu olmasa sıkıcı bir film olarak kalacaktı. sürekli geri dönüşer-lieri gidişler filme dinamizm katıp tempoyu hep yüksek tutuyor. be tabii kürek yarışı sahnesinin kurgusu da favoriliğine favorilik katıyor filmin.
kim alır: the social network

en iyi sinematografi
%98 true grit
%1 inception
%1 black swan

western filmi olunca kafadan avantajlı oluyor zaten bu dalda. roger deakins 7 kere aday olmasına rağmen henüz heykele uzanamadı. yine bir western olan "the assassination of jesse james by the coward robert ford" ile de aday olmuştu. bence o film sinematografik açıdan true girt'den çok daha iyiydi ama bu sene en iyi film de true grit. inception ve black swan da sürpriz yapabilir bence.
kim alır: true grit

en iyi sanat yönetimi
%34 the king's speech
%33 alice in wonderland
%33 inception

belki de en çekişmeli dal. başa oynayan üç film birden var. bence hakeden inception. daha önce belirttiğim gibi the king's speech yılın favori filmi olmasıyla diğer dallarda biraz öne çıkabilir. alice in wonderland de bu dalda favorilerden
kim alır: the king's speech



en iyi görsel efektler
%100 inception
kesin
kim alır: inception

en iyi kostüm
%50 alice in wonderland
%50 the king's speech

her ne kadar alice in wonderland saçma ve kötü bir film olsa da bu dalda ödülü hakettiğini düşünüyorum. the king's speech ile eşit görüyorum oscar şansını.
kim alır: alice in wonderland

en iyi makyaj
%55 wolfman
%25 the way back
%20 barney's version
bunca dal içinde hiç anlamadığım tek dal bu. wolfman favori en güzel de o görünüyo. tahmin etmiş olmak için ettim bu dalı maalesef.
kim alır: wolfman


ses dalları

en iyi müzik
%35 the social network
%35 the king's speech
%20 inception
%5 127 hours

%5 how to train your dragon
beş filmin de müzikleri süper. önceleri inception'dan başkası alamaz diye düşünüyordum ama fragmandaki müziğin soundtracke dahil olmadığını gördüm. ayrıca dream is collapsing mükemmel olmasına rağmen maalesef bütün parçalar ona benziyor. bütüne bakınca aynı kalite yok. king's speech'in ana tema şarkısı da mükemmel, çok sevdiğim in bruges'ün müziğine de benzettim. ve ayrıca bir filmde kullanılabilecek en mükemmel müzik, the fall'ın da müziği beethoven 7. senfoniyi en can alıcı yerde kullanmışlar. the social network'de de yine kürek yarışı sahnesindeki müzik müthiş kullanılmış. ve soundtrack'in bütünü diğerlerinin bütününe göre daha değişik ve orijinal parçalar içeriyor sanki. çok kararsız kaldım ikisi arasında bence bu ödül ucu ucuna verilecek zaten. pek alışılmadık tarzda olduğu için social network burun farkıyla önde sanki.
kim alır: the social network

en iyi şarkı
%50 toy story 3
%45 127 hours
%5 tangled

we belong together (toy story) filme inanılmaz uygun olduğundan benim favorim. if i rise (127 hours) en güzel yorumlanan ve hisli bir şarkı. i see the light (tangled) ise sürpriz yapabilir. ben coming home'un şansı olduğunu düşünmüyorum.
kim alır: we belong together (toy story 3)

en iyi ses kurgusu
%100 inception
en gürültülü film alıyor bu dalı :D
kim alır: inception

en iyi ses miksajı
%99 inception
%1 the social network

bu dalı da gürültülü olup dialogu da bol olan film alıyo. the social network sürpriz yapar belki
kim alır: inception



diğer - uzunlar

en iyi animasyon
%100 toy story 3
how to train your dragon müthiş bir film. bir yandan kazanamayacağı için çok üzülüyorum. keşke rakibi bu kadar güçlü olmasaydı geçen sene çıkmış olsa belki up ile başabaş yarışırdı ama karşısında toy story 3 var. ben versem ödülü ben de toy story'e veririm tabii ki. mükemmel film. öteki adayı da unutmayalım. the illusionist de süper film. küçük film diye izlememezlik etmeyin. bu nasıl bir dalsa en iyi film adaylarından daha iyi adaylar :D
kim alır: toy story 3


en iyi belgesel
%50 inside job
%35 exit through the gift shop
%10 restapo
%5 wasteland

inside job'u yarısına kadar izledim maalesef. çok fazla terimli konuştukları için altyazı çıkınca tam izlerim diye bıraktım. inside job'dan başka bir favori daha var. exit through the gift shop harika bir film-belgesel karşımı. ama oscar'a uygun değil sanki. tam belgesel gibi değil çünkü. kazanırsa banky gelecek mi, gelirse napacak görecez. ben onun kazanmasını isterim. ötekilerden de sürpriz çıkabilir.
kim alır: exit through the gift shop

en iyi yabancı film
%45 in a better world
%25 indicenes
%25 biutiful
%3  dogtooth
%2  outside the law
en sevdiğim dallardan biri olmasına rağmen maalesef sadece dogtooth'u izleyebildim. keşke hepsini görseydim. in a better world favori olarak gösteriliyor. altın küreyi de aldı. ama bu dalda favori diye bir şey yok. sürprizlere çok açık. ben dogtooth'u sevdim. çok değişik film. yunanları tebrik ediyorum. alırsa bu film sevinirim ama hiç oscara göre bir film değil bence. tahmin yapmak için yapıyorum.
kim alır: in a better world



kısalar

en iyi kısa animasyon
%60 day & night
%30 the gruffalo
%10 the lost thing
tüm adayları izledim. day & night pixar yapımı. süper bir film. çok orijinal bir fikir var ortada. the gruffalo güzel ama çok düz ilerliyo bence. the lost thing çok değişik hem teknik olarak hem hikaye olarak çok beğendim. alırsa sevinirim. madagaskar fena değil ama değişik oscara göre değil sanki. let's pollute çok kötü
kim alır: day & night

en iyi kısa film
kısa filmler hakkında yüzde veremiyeceğim. zaten kimin alacağı belli olmuyor. filmlerin üç tanesi hoşuma gitti. . wish 143 bunu izledim. beğendim. alırsa sevinirim. na wewe fragmanına göre çekimleri, oyuncuları en güzel olan film. konusu da oscara göre. god of love fragmanından güzel duruyor.
kim alır: na wewe

en iyi kısa belgesel
hiçbir fikrim olmayan bir dal. belgeselleri bulamadım maalesef. fragman ve konularına baktım. strangers no more, killing in name ve poster girl dikkatimi çekti. en etkileyici gibi duran poster girl.
kim alır: poster girl

Hiç yorum yok: